23. august 2024
Som en av de første bedriftene i landet er Norvigroup Norsk Dun stolt over å kvalifisere for bruk av det offisielle opphavsmerket Made in Norway.
Med dette viser Norvigroup Norsk Dun at de møter en rekke kriterier knyttet til norsk verdiskaping og opphav, som vil kunne styrke deres posisjon mot videre vekst i det nasjonale og internasjonale markedet.
Det offisielle opphavsmerket er et ønske fra næringslivet selv, og kriteriene for kvalifikasjon er blant annet at produktet eller løsningen i all hovedsak er utviklet eller produsert i Norge. Ønsket med et slikt merke, er at forbrukere raskt og enkelt skal kunne navigere seg blant produkter og tjenester som forsterker og underbygger norsk verdiskaping.
Norvigroup Norsk Dun som produserer dundyner og dunputer på Mysen, er stolt over å være blant de første norske bedriftene til å ta i bruk Made in Norway-merket i sin markedsføring.
«Dette er et strålende eksempel på hva bred forankring og engasjement på tvers av næringsliv og det offentlige betyr for endelig resultat. Jeg er utrolig stolt over å få lede et selskap som består syretesten og som kvalifiserer seg til Made In Norway, sier administrerende direktør Kari Setsaas i Norvigroup Norsk Dun.